HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csokoládés muffin tejkonzervből

2015.04.04. 08:21 BeckZsu

muffintejkonz.jpgEzt nem éppen most sütöttem, de nem késő megosztani, hiszen annyira egyszerű, hogy ha valakinek még nem volt ideje elkészíteni valami apróságot – esetleg a locsolóknak is – még beleférhet a mai nap programjába.

A nem annyira fiatalok biztosan emlékeznek, amikor igen olcsón és mindenhol lehetett venni orosz tejkonzervet. Most már egyáltalán nem túl olcsó, nincs is mindenütt, de az orosz „Arbat” boltokban mindig van, és teljesen hasonló, ugyanakkora konzerv kapható az Aldiban is.

A recept 12 nagyobb vagy – ahogy én csináltam – 24 mini muffinhoz:

2 tojást habosra kevertem 10 dkg tejföllel és egy doboz (400 g) tejkonzervvel. Hozzákevertem 20 dkg, 1 teáskanál sütőporral elkevert lisztet.

Ízlés szerint lehet beletenni ízesítőket, pl. kakaót, csokireszeléket, mazsolát, kókuszt stb. Nekem éppen olyan szerencsém volt, hogy ajándékba kaptam egy kakaós tejkonzervet, tehát abból sütöttem, semmi egyebet nem tettem bele.

Szétadagoltam a muffinforma mélyedéseibe, a tetejüket csokoládés tortadarával szórtam meg, inkább a látvány, mint az íze kedvéért.

Én szilikonos formában sütöttem, de azért ecset segítségével egy kevés olajjal kikentem a biztonság kedvéért, így a 190 fokos, kb. 25 percnyi sütés után könnyedén kipotyogtak a formából.

poharala1.jpgEgy finom tea – vagy akár kávé, ha jobban szeretik – kíséretében kiváló délutáni, vendégváró sütemény.

És legalább valamire használtam a maradék fonalak feldolgozása, de főleg kellemes időtöltés és a kezeim elfoglalása céljából (okából) készült kis poháralátéteket.

Szólj hozzá!

Címkék: édes kézimunka

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr677338158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása