HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

A sokoldalú sült hús

2013.02.06. 08:30 BeckZsu

sültpulycombx.jpg
Ez sem újdonság, máskor is meséltem már, hogy szoktam egyszerre több adagnyi húst megsütni, aztán különféle mellé- és hozzávalókkal változatossá alakítani. A hús lehet például csirkecomb – nálam talán ez fordul elő leggyakrabban – de akár sertéscomb, oldalas, sütőben vagy lábosban, zsírban sütve. Most én – nem először – libazsírban pulyka felsőcomb-filét sütöttem. Illetve nem is tisztán libazsír volt, hanem csirkezsírral keverve. Ez természetesen úgy keletkezett, hogy amikor valamihez lehúztam a csirkehúsról a bőrt, fagyasztóban összegyűjtöttem, aztán töpörtyűnek kisütöttem. Ezúttal úgy, hogy vettem hozzá bőrös libahájat is, és vegyesen csináltam, mondanom sem kell, hogy így finomabb. Aztán a töpörtyűt jól megesszük, a zsírt pedig kenyérre kenve, de főzéshez is fogyasztjuk. Ha meg hús sül benne, akkor dupla-tripla élvezet a liba(csirke) pecsenyezsír.

sültpukrhagypap.jpgElőször frissen, ahogy volt, sült húsként ettük. Ehhez hagymás krumpli volt, de úgy, hogy egy jó nagy fej hagymát felvágva megpirítottam – azon a zsíron – egy szép piros színű kaliforniai paprika szintén felkockázott felével együtt. Ebbe kevertem a megfőzött krumplit. Kicsit megnyomogattam – mert éppen nem szétfővős fajta volt itthon –, de nem annyira, hogy püré legyen belőle, és még együtt pirítgattam pár percig.

sültpucotocsni1.jpgshhagypaptocs.jpgMásik alkalommal a sült húst kis darabokra vágtam. Húsos szalonnával, hagymával, (és ismét) piros színű paprikával összepirítottam. Fokhagymás tócsnit sütöttem, kis tenyérnyi, elég laposakat, erre halmoztam a húsos ragut. És még volt maradék a narancsos, lilahagymás salátából, azt még fölbővítettem további jégsalátával, azt is megettük hozzá.

Volt még további ebédekre sült hús párolt zöldséggel, főzelékkel is, meg persze hideg kajaként, zsíros kenyérrel, paprikával vagy savanyúsággal – én szeretem a zsíros kenyérhez nemcsak az uborkát, de pl. a csalamádét is.

Szólj hozzá!

Címkék: köret pulykacomb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr975065183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása