HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Retró zöldséges-májas rizottó

2012.08.10. 08:15 BeckZsu

majrizotto2.jpgNem, ez egyáltalán nem „risotto”, hanem kb. az, amit gyerekkoromban sokszor ettünk a menzán, de vendéglőben is. Na jó, annyira nem volt száraz, mint amilyenek annak idején voltak, de nem is próbáltam a – sajnos csak – tévében sokszor látott, szinte a szakácstanulók legfőbb próbatételének tekintett igazi olasz változatot elkészíteni.

Ez tulajdonképpen egy egyszerű csirkemájas-zöldséges rizs, ami nagyon kellemes, gyorsan elkészíthető (leszámítva a májból a „zsinórok” és hártyák lefaragását) és a pénztárcánkat nem megterhelő étel.

A jól megmosott rizst dupla mennyiségű vízzel, sóval, alacsony fokozatra föltettem főni. Közben egy csomag vegyes zöldséget – sárgarépa, fehérrépa – megtisztítottam, kicsire vágtam. A májat a tisztogatás után szintén kisebb darabokra vágtam.

Serpenyőben, kevés libazsíron megpirítottam a zöldséget, amíg roppanósan puha lett. Addigra a rizs már elfőtte/megitta a vizet. A zöldséget gyorsan belekevertem, újra lefedtem a lábost. Ezután a májat pirítottam, a serpenyőben visszamaradt zsírt egy picikét kipótoltam. Kevergetve sütöttem, míg már nem maradt leve, de nem sült még „kopogósra”. Ezt is gyorsan a rizsbe forgattam. Így lefedve pihentettem még kb. félórát, aztán tálaltam.

majrizotto1.jpgA tányéron – ahogy régen is volt – megszórtam petrezselyemmel és reszelt sajttal (ez most ementáli volt).

Nálam bevált a retró, sokat segített, hogy az emlékeimmel ellentétben nem volt száraz, ami részben a zöldségeknek, részben a csirkemájnak (és nem sertés-), meg persze az elkészítési módnak, a nem túlfőzésnek-sütésnek köszönhető.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr904704847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása