HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hétköznapok sora: szándékos maradékok

2012.04.12. 07:20 BeckZsu

Talán nem meglepő, hogy kettőnknek sokszor főzök egyféle ételt legalább két napra. Többekkel beszélgettem, sokan így tesznek. Évekig megszoktuk, hogy többen vagyunk, nagyobb adagra áll a kezünk-fejünk. Ez a könnyebb része, előbb-utóbb meg lehet tanulni a megfelelő mennyiségeket. De ha szeretnénk minden napra inkább valami más programot is találni a főzésen kívül, akkor jobban megéri az ismétlős módszer. Én azonban úgy szoktam tervezni, hogy mégis változatos legyen a menü, hogy egyiket-másikat – vagy a húst vagy a köretet – cserélgetem. Nem nagy ügy, de nekem érdekesebb így.

Így például a fasírt és tepsis zöldbab után a következő alkalomra a fasírt mellé ún. wok zöldséget készítettem. Az ilyen – kínai, ázsiai, wok néven előforduló – zöldségkeverékeket azért is szeretem, mert olyan alkotórészeket is tartalmaz, amit külön-külön nem biztos, hogy könnyen megtalálok, különleges gombák, bambuszrügy stb. És mivel vékony csíkokra van minden darabolva benne, pillanatok alatt ropogósra elkészül, miközben nem puhul túl. Gondolom, ezt a belekevert citromsav jóvoltából érik el.

Másik nap megsütöttem szép ropogósra négy darab csirkecombot – ez gyakori nálunk – ez is két napra elég. Első nap mindössze egy répasalátát csináltam hozzá. Ehhez a nem túl nagyméretű sárgarépát finomra reszeltem. Öntetet kevertem tejfölből és joghurtból. Mustárral, citromlével, kevés folyékony édesítővel, sóval ízesítettem. A répával elkevertem, pár órára állni hagytam, nem hűtőben, csak a konyhában, a friss csirkecombhoz szerintem nem jó, ha túl hideg.

És végül a megmaradt két csirkecomb mellé a zöldbab és a répasaláta vegyesen is nagyon jó volt, a szín is mutatós.

Továbbra is maradtunk a kímélősnek mondható, hús és zöldség vonalon, még lesz belőle néhány, ami már megvolt, csak a leírással maradtam le. Remélem, van, akinek jól jönnek ezek az ötletek is...

Szólj hozzá!

Címkék: saláta zöldség köret csirkecomb kímélős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr744387271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása