HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Párolt zöldségre rakott hús

2012.03.27. 10:12 BeckZsu

Bízom abban, hogy mindig akad valaki, akinek jól jönnek az ötletek ahhoz, hogyan lehet változatossá tenni az esetleg unalmas párolt zöldség–hús összeállítást. Természetesen az alapvető lehetőség a különféle fűszerezés mind a hús, mind a zöldség esetében. És a zöldség sem csak répát jelent – bár ahogy már többször említettem, az önmaga is nagyon sokféleképpen elkészíthető. Én szeretem a fagyasztott zöldségkeverékeket, kényelmes, hogy nem kell 5–6-féle hozzávalót megvenni, helyettem berakják őket egy zacskóba.

Ezúttal úgy emlékszem, egy ínyenc nevű keverék volt, amiben – a szinte állandó összetevők – sárgarépa, borsó, kukorica mellett volt még gomba, gyöngyhagyma is. Ezt a szokott módon, kevés olajon átforgattam, majd a saját levében-gőzében megpároltam. Általában a fagyasztott alapanyaghoz egyáltalán nem kell további vizet adni. A végén sóztam meg egy kicsit. Egy jénai tál aljába terítettem.

Már előzőleg megfűszereztem pár kisebb pulykamell-darabot egy olasz zöldfűszeres-chilis keverékkel, pici olajjal elkeverve, és a hűtőbe tettem kb. félórára. Ezután további zsiradék hozzáadása nélkül serpenyőben gyorsan mindkét oldalukat megsütöttem, éppen csak pirulósra.

A húsdarabokat a zöldségre fektettem. Összekevertem egy kis pohár joghurtot két kanál tejföllel (így krémesebb) és egy egész tojással, ezt öntöttem a hús tetejére, végül megszórtam reszelt sajttal. Sütőben az öntet megkocsonyásodásáig, illetve a sajt pirulásáig sütöttem.

1 komment

Címkék: zöldség egytálétel rakott pulykamell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr634342985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jucccka · http://onlinefilm.blog.hu/ 2012.03.28. 01:33:24

ez a bejegyzés azonnal megy kedvencbe :)
süti beállítások módosítása