HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Reszelt sült zeller (köret)

2012.02.11. 09:50 BeckZsu

A sült cékla után következő szintén egyszerű, egészséges és olcsó köret volt – a húst két napra csináltam, többnyire úgy szoktam.

Most is, mint amikor először próbáltam ki a gratinírozott – csőben sült – zellert, elcsábított a boltban a jó nagyméretű zellerek sokasága. Valami mást akartam belőle összehozni. Ezért nem szeleteltem, hanem legyalultam, ami lehetett volna reszelés is, de a „csodagyalum” élesebb, mint a reszelőm, ezért arra esett a választás. A végeredményben nincs nagy különbség.

A megreszelt zellert kevés felforrósított olajra, serpenyőbe tettem, és elég erős fokozaton, lapáttal többször átforgatva sütögettem, pirítgattam, közben meg is sóztam, amitől kevés levet engedett, puhult is.

Közben másik serpenyőben hagymaféléket jól megpirítottam. Ez talán igényel egy kis magyarázatot. A megelőző hétvégén barátainkkal voltunk a szokásos januári kirándulásunkon. Ott megmaradt a reggeliből egy bő maréknyi felvágott póréhagyma, lilahagyma, és még egy zöldpaprika-darabka is volt közte. Hát ezt nem volt szívem otthagyni, kidobni, azért hazahoztam, és ehhez az ételhez hasznosítottam. Azért pirítottam külön, és nem a zellerrel együtt, hogy igazából piruljon meg, és ezt én nem tudtam volna kiszámítani, ha összekeverem.

Amikor a zeller megpuhult, kicsit meg is pirult-barnult, összekevertem a megsült hagymákkal, és még néhány percig együtt is sütöttem, hogy az ízek megfelelően összekeveredjenek

1 komment

Címkék: zöldség köret fogyós

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr884092614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n0ri60 2012.02.11. 22:43:37

Remek ötlet! Ki fogom próbálni!
süti beállítások módosítása