HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Currys sárgarépa köret

2012.02.02. 08:25 BeckZsu

Tulajdonképpen ez is a párolt zöldség egy változata, mégis egészen más. Nem új felfedezésem, hogy az étel, illetve az alapanyagok formája is befolyásolja valamilyen módon az ízét. Például a tésztáknál is... de erről inkább máskor, most a répáról van szó. Sokoldalú, finom, egészséges, és még olcsó is.

Ehhez három darab méretes sárgarépát durvára reszeltem. Serpenyőben – kényelmesebb, ha bevonatos – egy kiskanál olajat melegítettem, beletettem a reszelt répát. Kevergetve átpirítottam, amikor már a színe is megváltozott, az illata is jól érezhetően „sült” volt, megszórtam egy evőkanál curry porral és megsóztam. Curry többféle létezik, nekem itthon édes van, ezért úgy alakítottam erősebbé, de nem túlzottan, hogy még kevertem hozzá egy teáskanálnyi csípős pirospaprikát is. Így még – nagyon kevés vízzel – egy kicsit pároltam is. Végül megszórtam egy bő evőkanálnyi aprított (fagyasztott) petrezselyemmel is.

Dinsztelt apróhús mellé volt remek, érdekes köret. Igaz, a képen a színek összhatása nem a legkiválóbb, az íz ennél sokkal kellemesebb volt.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség köret fűszer fogyós

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr344049989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása