HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Zöldbab így meg úgy

2011.05.23. 18:20 BeckZsu

Az első pillantás a képre becsapós lehet, hiszen spárgaszezon van még, ilyen módon lehet elkészíteni a spárgát is. Fehéret már be is mutattam, finom is volt. Zöld is volt az étlapunkon, csak valószínűleg nem írtam le, hiszen az „ugyanaz zöldben”.

Most pedig zöldbab, más néven ceruzabab volt terítéken, amit sós vízben történt igen rövid főzés – inkább gőzölés – után ugyanúgy csoportonként tekertem körül szép húsos baconnel (füstölt szalonnával). A szalonna nyitott felével lefelé tettem forró serpenyőbe, mikor a szalonna megpirult – sistergett – akkor megforgattam, minden oldalát hasonlóan megsütöttem, így már nem nyílt ki. Persze közben a bab kilógó részei is szépen pirulgattak.

Ez köretként szolgált a korábban, szokásom szerint, félretett, sült csirkemellhez. És hogy ne legyen száraz, ahogy máskor is, mártást készítettem hozzá. Ezúttal egy egyszerű, gyorsan összedobott kapormártás készült, szerintem a zöldbabhoz remekül illik a kapor, gyakran a főzelékbe is szoktam tenni petrezselyemmel együtt. A mártáshoz egy evőkanál olajon átforgattam szintén egy kanálnyi aprított kaprot, megszórtam egy teáskanálnyi liszttel, fehéredésig melegítettem. Ezután, mint a „rendes” besamelt, tejjel apránként fölengedtem, folyamatos kevergetés közben, hogy csomós ne legyen. Annyi tejet tettem bele, hogy egy igen sűrű massza lett. Akkor még hozzátettem egy fél-kétharmad pohár tejfölt és még egy kiskanál kaprot, mert szeretem, ha a friss íze is érződik. Felforraltam, és azonnal tálaltam, a keresztben felszeletelt csirkemellre és a zöldbabra is öntve.
 

Mivel csak ketten vagyunk, ketten eszünk, valamint még mindig igyekszünk a kímélős étrendet tartani, a zöldbabból maradt egy teljes adag, és a szószból is egy kevés. Egyesítettem a kettőt, egy kis tejjel hígítottam, rászórtam egy csipet fokhagyma-granulátumot és összeforraltam. Már kész is volt a kapros zöldbabfőzelék. Ehhez csípős, sütőben sült csirkeszárnyakat ettünk. (A látszat ellenére a szárnyak nem égtek meg, csak éppen a pác, ami a többi fűszer mellett tartalmazott saját eltevésű fűszeres paradicsomszószt (ketchupot) is, jól megsült rajta, karamellizálódott.

Szólj hozzá!

Címkék: csirkeszárny csirkemell főzelékféle maradék csirkehús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr612926665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása