HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Majonézes káposztasaláta répával

2010.08.04. 10:08 BeckZsu

Inkább nem neveztem coleslaw (javítva) salátának, bár amennyire én tudom, abban is van annyi változat, hogy ez is belefér, meg nem neveztem KFC-s salátának sem, ami gyakorlatilag ugyanaz, csak éppen a gyorsétterem nevével fémjelezve, ugyanis én még – szégyenszemre – egyiket sem kóstoltam. Sem az amerikai eredetit (amiben a „cole” a káposzta, a slaw pedig a holland saláta szóból ferdítve), sem azt, amit itthon lehet enni, de erről azt hallottam, hogy túlságosan édes.

A sokféleségről, ahogyan készíteni lehet, mindenki meg tud győződni, ha elkezdi keresgélni a receptet, ezért ezt nem is ragozom tovább.

Én meg így csináltam:
Egy kis fej káposztát először négy, majd nyolc részre vágtam, közben kivágtam a torzsáját. Lemértem, így kb. fél kiló volt. A „csodagyalu” segítségével nagyon vékonyra vagdaltam, megsóztam – de nem túlzottan. Két nagyobb sárgarépát megtisztítottam, nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem. A káposztát egészen gyengén kinyomkodtam, a répával összekevertem. Volt itthon két „elfekvő” savanykás almám, azt a gyaluval 3 mm-es zsülienre vágtam, belekevertem. Hagyma helyett metélőhagymát és metélőfokhagymát tettem bele. Végül nagyjából egy-egy arányú majonéz és tejföl keverékkel összekevertem. Citromlével és egy picike cukorral szabályoztam, hogy az én ízlésemnek megfelelően inkább kissé savanykás, mint édes legyen.

Lefedve a hűtőbe tettem, míg az ebéd többi része, a csirkecomb fűszeres bundában elkészült. Úgy gondoltam, az illik hozzá a legjobban, nekünk más köret nem is kellett, ez bőven elég volt.

3 komment

Címkék: saláta köret káposzta

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr402197694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parajos tank 2010.08.05. 01:11:29

ha már, akkor "slaw" nem pedig "slow"...de ez csak kötekedés.
Amúgy tényleg ezer fajtája van, mégis, ha kérsz egyet valahol, akkor valszeg ezt kapod
Én szeretem :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.08.05. 06:58:46

Köszönöm a javítást, mindjárt át is írom. Biztos tudat alatt úgy éreztem, hogy annak legalább van valami értelme :)
Amúgy nagyon jó volt, most már én is szeretem, mint szinte minden káposztás ételt.

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2010.08.06. 16:37:00

Kipróbáltam a káposztasalátádat köretként. Nagyon finom volt! Ezt gyakran csinálom majd! :-)
süti beállítások módosítása