HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Húsos, zöldséges táska vagy pirog

2010.06.20. 08:20 BeckZsu

Persze ez is maradékhasznosítás volt, de egyáltalán nincs kizárva, hogy legközelebb már szándékosan erre a célra rakom össze a húst a zöldséggel.

Ami most a húsból, zöldségből maradt, nem volt alkalmas még egy ebédre, nem volt arányos. Három darab hús (csirkemell közepe, nem túl nagy) és kb. három-négy evőkanálnyi zöldség.

És még volt a fagyasztóban „elfekvő” leveles tészta, kb. 10×20 cm-es, 5 db. Ha pirognak, pirozskinak akarjuk nevezni, akkor is rendben van. És mint olyan, akkor az orosz konyha szokásai szerint valamilyen, nem túl sűrű leves, például erőleves, de akár borscs mellé is alkalmas kísérőnek. Mi most csak úgy, magában ettük, illetve a párom másnap házi paradicsommártással meglocsolva.

A húst fölvágtam kicsi darabokra, elkevertem a zöldséggel. A leveles tésztát szétraktam, mintegy 10 perc alatt kiengedett. Az öt tészta mindegyikének felére igazságosan szétosztottam a zöldséges húst. Úgy, hogy a szélén kb. egy centi üresen maradjon. A szélét vízzel bekentem, és ráhajtottam a másik felét, összenyomkodtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. A tetejét meg felvert tojással bekentem, és durvára reszelt ementáli sajttal megszórtam.

200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem. Megpróbáltam frissen, forrón elvágni, nem sikerült szépre, de jó volt. Aztán maradt belőle, hidegen kicsit jobban sikerült a kettévágás. Másnap, mikróban megmelegítve sem volt rossz.

Szólj hozzá!

Címkék: orosz zöldség csirkemell maradék

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr382094550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása