HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Májkrém (pástétom) ismét másképp

2010.05.27. 09:05 BeckZsu

 

 

Újabb kenyérre kenős készült a maradékból.

Többek között ezért is jó májat sütni, mert ha a félkilós fagyasztott csirkemájat használom, akkor egészen biztos, hogy azt ketten nem esszük meg egy ebédre. Van olyan elkészítési mód, ahogy még másnap, megmelegítve is meg lehet enni, de a sima sült máj nem szereti a melegítést, attól a széle kiszáradna, és úgy már nem nagyon jó.

És maradt valamennyi spárga is, amennyi semmiképpen nem lett volna elég még egy alkalomra.

A maradék májat – mivel igazán jó puha volt – egyszerűen villával összetörtem. Azt akartam, hogy nem pempős, hanem kicsikét darabos legyen. Két keményre főzött tojást apró kockákra vágtam, hozzákevertem (úgy vágtam kicsire a tojást, hogy egy drótos szeletelővel, óvatosan megfordítva három irányban). Tettem még bele kb. két teáskanál libazsírt, hogy könnyebben kenhető legyen. Megsóztam, egy kevés mustárt is adtam hozzá. Végül a spárgát kevertem bele, amelyet szintén pici darabokra vágtam.

És ezzel elkészült egy nagyon jóízű májkrém, ill. -pástétom. Ebből is látható, hogy elég akár csak egy-két összetevőt megváltoztatni, beletenni, máris új változat, új íz alakul.

Gondoltam rá, hogy töltött tojást csinálok belőle, mert ahhoz is ilyen hasonló, kicsit darabosat szoktam keverni, de végül maradt a kenyérre kenős felhasználás. Abban a formában majd megcsinálom, ha valamilyen alkalomra többen leszünk, úgy érdekesebb. Így meg kiadósabb.

Szólj hozzá!

Címkék: spárga csirkemáj maradék hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr442034823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása