HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Már virulnak a fűszernövények

2010.04.20. 12:30 BeckZsu

Szerencsére jól elvoltak, sőt, remekül érzik magukat, annak ellenére, hogy három hete senki nem foglalkozott velük. Volt eső, néha napsütés is, úgy tűnik, ez éppen elég volt, hogy szépen elinduljanak a fejlődés útján, legalábbis a többség.

A metélőfokhagyma olyan dús és erős lett, hogy le is vágtam, azonnal egy jó adagot felhasználtam az ebédhez, a többi meg megy a fagyasztóba. Hasonlóképpen levágtam a „rendes” snidlinget is, bár az nem annyira dús, de a múlt évihez képest mégis egészen jó – nem tudom, miért, tavaly nem nagyon akart szép lenni. Most készül egy egészen új fűszeres kertecském, egyes növényeket áttelepítek a régi helyről, remélem, ott majd jobban érzik magukat, mert több napsütést kapnak. Nagyon kis csenevész most a borsika/csombor/borsfű, az is az új helyre került át, talán még megerősödik. A kakukkfű is ott várja a napot, a meleget.

Kihajtott a tavalyi petrezselyem is, de azt ültettem újat az új helyre. Ott lesz – remélem – a bazsalikom is, az igazán csak napos helyen fejlődik szépen, ezért tavaly a virágok közé ültettem. Jó helye volt, de jobban szeretem, ha külön vannak a fűszerek. Remélem, beválik az új hely.

Mint évek óta, nagyszerűen érzi magát a tárkony, már most rengeteg van, ugyanúgy az oregánó is. Lestyánból sem lesz hiányom.

A citromfű (Melissa officinalis, nem a trópusi fajta) meg egészen úgy viselkedik, mint egy gyomnövény, mindenhol kibújik, ahol akar, ezért sokszor áldozatul esik a fűnyírásnak, de marad elég a számára kijelölt helyen is.

Ezekből el tudom látni a szomszédokat, barátokat is, mi ennyit nem fogyasztunk el, de azért nagyon szeretem, élvezem őket, még akkor is, ha nem vagyok egy kertészkedős tehetség. Jó rájuk nézni is, szagolgatni is.

5 komment

Címkék: személyes fűszer

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr81936837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2010.04.20. 14:05:12

Szerinted melyik az, amelyik árnyékban is jól fejlődik?

Kishold 2010.04.20. 14:27:43

Nagyon tanulságos a blogod!
Én a helyedben biztosan versenyeztetném a www.blogverseny.info oldalon!
Marco

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.04.20. 15:06:09

@"saját levében": ez nem szakértés, csak tapasztalat. A tárkony biztosan, a borsmenta is, de a lestyán is jól elvan a fél- háromnegyed árnyékban, legfeljebb kicsikét kisebb, ami nem árt neki. Nekem van még ott egy tő zsálya is, az is megvan már pár éve.
És most ültettem egyetlen tő medvehagymát - kísérlet - úgy tudom, az éppen árnyékot szeret. Meg a turbolya, ami vadon bokrok alatt nő.
Biztos van más is...

Főz és fecseg 2010.04.20. 21:58:31

Zsú, szépek a fűszereid! Kíváncsi vagyok a medvehagymára, sikerül-e elszaporítani. Jó ez az idő a növekvő petrezselyemnek is, ültettem is két félét, és nagyon szépen nő a rukkola is. Imádom az első snidlinget, meg a többi mindenfélét, ahogy lehet, tépkedem és rágom, élvezem az ízét, illatát. Szóval kell a fűszerkert!

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.04.21. 11:45:32

@Főz és fecseg: köszönöm, és örülök, hogy hasonlóan élvezzük a zöld mindenféléket. Én is ültettem a petrezselyem mellé rukkolát is, várom.
A medvehagymára én is nagyon kíváncsi vagyok, ez próba, meglátjuk. Bármi eredmény lesz, beszámolok.
Az kár csak, hogy én nem ott lakom, ahol a kert van, de azért igyekszem.
süti beállítások módosítása