HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hajdina csirkehússal

2010.03.24. 14:40 BeckZsu

 

Bevásároltam a gyógyos, vagy bio, vagy nem is tudom, minek nevezzem, boltban. Sok dolgot vettem, például hajdinát is. Kicsit túlzott volt a választék, sokáig olvasgattam a zacskókat, hogy vajon mi lehet a különbség egyik és másik között. Nem nagyon jöttem rá, talán csak a gyártó/csomagoló cég más. Ami biztos, volt natúr és pirított is. Én ez utóbbit választottam, gondolom, jobban, egyenletesebben tudják pirítani, mint én a serpenyőben.

És utána nekiálltam receptet keresni hozzá, mert nem csak úgy magában akartam, köretnek, hanem valami érdekesebbet. És nem mellékesen gondoltam, hogy a Limara által kiírt VKF-témához, nevezetesen a gabonához is kapcsolódik, talán olyan, amit nem mindennap főzünk. (Igaz, a hajdina tulajdonképpen nem is gabona, de gondolatban mégis legtöbbször oda soroljuk.)

Ha köret, de mégis egy kicsit többet akarunk belőle kihozni, akkor a legkönnyebb, de mégis nagyon jól bevált, ha gombát keverünk hozzá. Persze megpirítva, és még jobb, ha egy kis hagyma is van mellette.

Végül sikerült éppen olyat találni, amilyet akartam. Majdnem pontosan a leírás szerint csináltam meg. 

Egy bögre, azaz negyed kiló hajdinát megmostam, beáztattam – enélkül is jó, éppen csak így gyorsabban fő meg. Apróra vágtam két közepes fej hagymát és egy nagy sárgarépát. Felvágtam kb. egy centis kockákra egy csirkemellet (~30 dkg) és 15 dkg gombát.

Pár szelet (talán 5 dkg) füstölt szalonnát forró serpenyőben megpirítottam. Továbbra is erős lángon hozzátettem a répát, kevergetve pirítottam, aztán ugyanígy a hagymát is. Mivel éppen volt itthon, felvágtam még egy szál zöldhagymát is, azt is hozzátettem. Ezután a csirkehús következett, és amikor az is megpirult, akkor a gomba. Amint elkezdett levet engedni, kisebbre vettem a lángot, hozzákevertem a hajdinát. Ráöntöttem annyi vizet, hogy egy picit több legyen, mint ami éppen ellepi. (Ha nem lett volna beáztatva, akkor bő kétszeres mennyiségű víz kell hozzá.) Megsóztam, lefedtem, és egészen kis lángon főztem, míg az összes vizet „megitta”.

Inkább kevesebb vizet tegyünk hozzá egyszerre, ha nem puhult volna még meg amikor az elfő, lehet később pótolni, de ha túl sok, akkor szétázik, ami biztosan nem jó.

Már régen rájöttem, hogy ha magában nem is rajongok a hajdináért, csak éppen megeszem, lehet úgy elkészíteni, hogy kellemesebb legyen. Ez az étel viszont nem csak éppen kellemes, hanem nagyon is jó volt. Ez az adag kettőnknek két napra bőségesen elég volt, és igazán szívesen ettük a második napon is.


Azt akartam mondani az elején, hogy ez olyan étel, mint a plov, csak rizs helyett grecska (a hajdina orosz beceneve, amit bőven megérdemel, hiszen ott gyakran kerül az asztalra, legtöbben szeretik is) van benne. De ezt mégsem kellene írni, nem mindenki érti. Ráadásul fölfedeztem, hogy a plovról még nem is írtam, csak éppen valamikor említettem, hogy az is
rizses hús – más népeknél.

Szólj hozzá!

Címkék: orosz gomba egytálétel csirkemell hajdina

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr351865174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása