HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Rántotta maradék zöldséggel

2010.02.16. 07:30 BeckZsu

Nálunk bizony előfordul, hogy hétköznap ennyi az ebéd. És ez egyáltalán nem valamiféle önmegtartóztatás, teljesen megfelelő, szeretjük, és igazán jóllakunk vele, persze jó, ropogós kenyér kíséretével. Gondolom, egyértelmű, hogy a zöldséges, másképp mondva, becsinált csirkéből maradt valamennyi zöldség, a finom szaftjával együtt. Ebből készült rántotta vagy omlett – az elnevezés tetszőleges.

Felvágtam és megpirítottam egy kevés füstölt szalonnát, hozzásütöttem egy fej felaprított hagymát, beletettem a megmaradt, kb. egy merőkanálnyi vegyes zöldséget. Csak addig sütöttem, míg jól átforrósodott.

Közben négy tojást felvertem sóval, pár kanál tejjel, beleöntöttem a zöldséges serpenyőbe, és kisebb lángon, lassan átsütöttem, közben úgy kevergettem, hogy a széléről be-bekotortam a tojást a közepe felé. Így annyira nem sül egyenletesen szépre, mint amikor a sütőben sütöm át, viszont gyorsabb.

Persze meg lehet csinálni akkor is, ha nincs maradék, erre a célra párolt zöldségből, kellemesen megfűszerezve. És ha nem ebéd, akkor egy nagyszerű vacsora, ha valakinek az időbeosztása úgy engedi meg.

(Hasonlók voltak: cukkinivel vagy zöldséggel és hússal esetleg karfiollal, hiszen a tojás annyi mindenre jó!)

Szólj hozzá!

Címkék: egyéb egytálétel maradék

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr901761566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása