HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

A befektetett munka jutalma

2010.01.18. 09:03 BeckZsu

Hogy befejezzem a heti menü leírását, le kell írnom a végét is, ami már majdnem a „nem főzök” kategóriába tartozik.

Mert mégis, készétel-konzervet is használok, ha nagyon gyorsan akarok ebédet produkálni, csak éppen ez saját gyártású. Hát persze, hogy a lecsó az, amit megfőztem, üvegekbe tettem, és most csak le kell aratni a munka gyümölcsét. Elővenni, és már csak néhány percet kell ráfordítani, és máris a nyár íze kerül az asztalra.

Gyakran teszek a mélyhűtőbe is kész ételt, van olyan, ami nagyon jól tűri a fagyasztást. Elfordul, hogy a maradékot teszem el, de olyan is, hogy szándékosan nagy adagot főzök.

Pénteken volt, hogy felbontottam egy üveg lecsót. Mivel én majdnem készre főzve teszem el, sok tennivaló nincs vele. Csak mert éppen volt itthon, először pirítottam egy kevés füstölt szalonnát. Arra ráöntöttem az üvegből a levét, illetve egy részét, azt elforraltam, mivel mi sűrűbb szafttal szeretjük. Utána hozzátettem az üveg egész tartalmát és 4 db virslit felkarikázva. Kb. 10 percig forraltam még, és már tálaltam is.

Szombaton pedig csirkepörköltet vettem elő a mélyhűtőből (pontosabban már előző nap elővettem, hogy szép lassan engedjen föl), amit már csak melegíteni kellett. Nyár vége felé főztem, bográcsban, ez is a nyári, kerti ízek átmentése céljából. Friss nokedli azért készült mellé.

2 komment

Címkék: egyéb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr931681312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedithm 2010.01.18. 13:07:44

Én is szeretem a készen vagy majdnem készen eltett ételeket. Azért a lecsó érdekes étel, mert ahányfelé készítik, annyiféleképpen csinálják: nálunk csak úgy lecsó a lecsó, ha rizs van benne.:) És húsféle még véletlenül sem.:) Egyszer kipróbáltam tojásosan. Nem volt rossz, de nekem túl tömény volt az íze.
Egyszer azért így virslivel kipróbálnám. :)
Fagyasztani én is szoktam. Legutóbb pár nappal ezelőtt káposztás tésztát fagyasztottam le. De a pörköltfélék, a bableves szintén jól bírja a mélyhűtőt. Egyedül a krumplis ételek nem jók felengedés után. A krumpli porlani kezd és vízízű lesz. Te is tapasztaltad?

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.01.19. 09:03:17

Lecsó tényleg annyi van, ahányan főzik. De ez nagyon jó is így. Én többféleképpen is szoktam, a húsfélét - virslit, kolbászt, szalonnát - én szeretem leginkább benne, a párom tojással. Szoktuk mindkettővel is, de valóban túl tömény.
Fagyasztásban persze, igazad van, olyan étel, amiben krumpli van, nagyon nem jó. De a pörköltön kívül a káposztás ételek nagyon jól bírják és pl. az üres főtt tészta, nokedli, rizs is, és milyen jó, ha ilyesmi van készen egy gyors ebédhez. Én még süteményfélét is szoktam fagyasztani.
süti beállítások módosítása