HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkemell krumpli alatt

2010.01.13. 14:52 BeckZsu

Sokkal többször főzök gyors, egyszerű ételeket, mint hosszasan, bonyolultan elkészíthetőt, de gondolom, ez természetes. A fő ok – ahogy azt mondogatni szoktam – hogy sokkal több a hétköznap, mint a hétvége és különösen az ünnep. Sok helyen, például fórumokon is, láttam, hogy mások is vannak, akik azon igyekeznek, hogy minél kevesebb idő- és energiaráfordítással varázsoljanak meleg ételt a családnak napról napra.

Az előző hét ebből a szempontból mintaszerű volt, az átlag félórás ebédek jegyében telt. Az átlagban benne van, hogy ha egyik nap esetleg kicsit több a ráfordított idő, akkor az két napra szóló étel, ill. a maradékok felhasználásával megtérül. Most úgy gondoltam, hogy bemutatásképpen leírom napról napra a heti étrendet, nem azért, hogy pontosan kövesse bárki is, csak azért, hogy megmutassam az én módszeremet az összeállításra.

Vasárnappal kezdem, bár mi hétfőtől számítjuk a hetet, de ezt két napra készítettem, tehát hétfőn ugyanez volt az ebéd.

Csirkemellből vágott nyolc kisebb szeletet megsóztam, kiolajozott jénai tál aljára egymás mellé fektettem. Kb. 80 dkg krumplit meghámoztam, vékony karikára vágtam. Felkarikáztam egy szép póréhagymát, a krumplihoz kevertem. Hosszában négybe, aztán csíkokra vágtam két paprikát, azt is hozzátettem. Kicsit megsóztam, ráterítettem a húsokra.

Egy nagy pohár tejfölbe belekevertem egy evőkanál currys fűszerkeveréket és hozzá még egy kis tejet is, hogy hígabb legyen. Ezzel leöntöttem a krumplit, egy villával segítettem, hogy mindenhova jusson a mártásból.

Lefedve tettem a sütőbe 160 fokra, légkeveréssel. Amire a krumpli megpuhult, nagyjából a mártást is megitta. Akkor 200 fokon még 15 percig sütöttem alsó-felső lángon, ettől nem nagyon pirult meg, éppen csak egy kis kérget kapott. A hús is, a krumpli is átvette a hagyma, paprika és curry ízét, remek volt, két napig is ízlett.

Szólj hozzá!

Címkék: krumpli egytálétel csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr341669459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása