HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Kaviáros töltött tojás – előétel 1.

2009.12.27. 16:24 BeckZsu

Ahogy már máskor is mondtam, töltött tojást sokféle módon lehet csinálni, és könnyű, gyors hideg kaja pl. vacsorára, előétel vagy hasonló. Most karácsonyra is jó volt, 24-én ez volt az előételünk, bár a főételig kicsit hosszabb szünetet tartottunk utána, még így sem voltunk eléggé éhesek a vacsorához.

Nagyon szeretem a kaviárt (is), bár ez az apró színes gyöngyöcske nem nagyon hasonlít az igazi, nagy szemű lazackaviárra, de ezt legalább meg lehet fizetni, ezért szoktam venni. Most éppen pirosat. Ez egy kis üvegecskében van, 10 dkg, ennyit használtam el.

Megfőztem hat tojást, már ezen a ponton nem egészen a terveim szerint alakult a dolog, ugyanis három elrepedt, kipukkadt. De mivel éppen hárman voltunk, nem főztem újabbakat, úgy gondoltam, elég lesz.

Nagyon apróra vágtam egy kis fej hagymát, picit megsóztam. Kicsit állni hagytam, aztán a csúnya tojásokat finomra reszeltem, a három szép darabot hosszában félbevágtam, kivettem a sárgájukat, azokat is. Villával kevergetve még hozzátettem egy evőkanál puha vajat, két evőkanál majonézt és a kaviárt – ebből egy keveset kihagytam díszítésre.

Ezzel a masszával kiskanál segítségével megtöltöttem a fél tojásokat, a tetejére egy-egy pöttyöt tettem a kaviárból.

Természetesen a keverékből még maradt, bőven elég lett volna még néhány tojásra (akkor még azoknak a sárgáját is beletettem volna). Így egyszerűen kenyérre kenve ettük azóta reggelire. Úgy is nagyon jó.

2 komment

Címkék: reggeli hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr681626324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CheetahRabbit 2013.01.17. 13:28:46

Az igazi kaviár a tokhalfélék ikrája. A piros a lazac-"kaviár", csak pótlék. Mondjuk, nekem sincs pénzem, csak erre.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2013.01.21. 09:46:18

@CheetahRabbit: Igazad van, bár én a lazackaviárt is annak ismerem (beck.blog.hu/2008/07/14/most_en_voltam_vendeg), nevezem, és nem csak én, de ha oroszul mondom, akkor persze piros ikra. (www.freetorg.com.ua/lead/krasnaya-ikra,1464927.html)

A fekete pedig a tokhalfélék ikrája, abból van néhányféle, tudtommal legdrágább a beluga, de bármelyiket elfogadnám ide az asztalomra most rögtön. (www.deluxe.hu/sziberiai-tokhal-francia-kaviar/20100303)
Ez a kis gyöngyöcske, amit piros és fekete formában is szoktunk enni, mert ezt tudjuk megfizetni, a „capelin” nevű hal ikrája, aminek a szép élénk fekete, ill. piros színét színezőanyag segítségével érik el. (www.deluxe.hu/cikk/20060912/a_mukaviar_hodit_magyarorszagon)
süti beállítások módosítása