HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Paradicsomos, olajbogyós spagetti

2009.11.10. 07:29 BeckZsu

Nem tagadom, a spagetti alla puttanesca receptje ihlette. De persze nem autentikus, nem is az volt a célom, tulajdonképpen itthon lévő – elfekvő készleteimhez – alapanyagokhoz kerestem valamit, és ez jutott eszembe, pedig csak hallomásból ismerem, nem volt még szerencsém ilyet enni. Aztán megnéztem néhány helyen a leírását – azokban is akadtak különbségek – és megfőztem, még némi módosítással.

Két szelet bacont kis darabokra vágtam, olajban megpirítottam. A szalonnadarabokat kihalásztam, a visszamaradt olajra dobtam négy gerezd szeletekre vágott fokhagymát, aztán két meghámozott és felvagdalt paradicsomot. Addig főztem, amíg a paradicsom szétfőtt. Mivel úgy találtam, hogy ez még két személyre is kicsit kevés, bővítésként hozzátettem három evőkanál paradicsomszószt (saját, szintén maradék, hagymával együtt sűrűre főzött). Sózás helyett (és szardella hiányában) belenyomtam pár centi szardellapasztát, jól elkevertem. Ezután még két teáskanál adzsikát, olyat, ami nem más, mint darált erős paprika és fokhagyma keveréke. Két evőkanál fekete és egy evőkanál zöld olajbogyót egyenként két-három darabra vágtam, hozzákevertem.

Amikor láttam, hogy már kezd jól besűrűsödni a mártás, megfőztem a spagettit – kettőnknek egyharmad zacskónyit.

Nem kevertem össze előre a mártással, mert nem voltam biztos az arányokban, tehát a tányéron a tetejére mertem, és csak ott kevertem össze. Utána rászórtam a pirított bacont is. Ez is kiváló, félóra alatt elkészült ebéd volt.

2 komment

Címkék: tészta mártás olajbogyó

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr181513907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedithm 2009.11.10. 07:56:39

Köszi, köszi, megmentetted a férjemet a tészta-sima paradicsomszósz evésétől!:D Bár a szardellapasztát és a csípős krémet kihagyom!:) Az első nincs, a második nem megy.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.11.10. 14:29:47

@sedithm: Az jó, ha segíthettem! Az a pár darabka bacon is már olyan illúziót kelt, mintha hús is lenne ;)
A csípőset mi is csak mostanában kezdjük megszokni.
süti beállítások módosítása