HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Újabb tepsis krumplis hús

2009.11.03. 09:39 BeckZsu

Tepsis krumpli, együtt sütve a hússal, ami csirkecomb vagy más: csirkemell, sertéstarja vagy karaj – kényelmes az elkészítése, szeretjük is, és még számtalan változat lehetősége van benne. A különböző fűszerezéssel, még inkább különféle zöldségekkel keverve más és más az eredmény. Aztán még lehet öntettel is játszani, ami szintén többféle lehet.

Most a húst majonézes páccal készítettem elő. Só, majoránna, összenyomott fokhagyma, kevés pirospaprika összekeverve annyi majonézzel, hogy be tudjam kenni vele az összes húst. A krumplit meghámozva méretétől függően negyed-, ill. félkarikára vágtam. Két nagy fej hagymát kb. a krumpli vastagságával megegyező méretű félkarikára. Sárgarépát feldaraboltam, mivel sikerült azt a fajtát venni, aminek végig egyforma a vastagsága, abból is kisebbeket, csak keresztben vágtam két-három részre.

A tepsit éppen csak pár csepp olajjal kikentem, beletettem a krumplit és a répát, sóval és szárított zöldfűszer-keverékkel megszórtam, összekevertem. A tetejére szétterítettem a hagymát, arra a húsdarabokat.

Lefedve tettem a sütőbe, először légkeveréssel (ha már van), 170 fokra. Félóra múlva megnéztem, megfordítottam a csirkecombokat. Addigra már levet is engedett, de még negyedórára visszatettem a fedőt. Utána átkapcsoltam alsó-felső fűtésre, 220 fokra, és már fedő nélkül sült tovább, amíg a hús szépen megpirult.

Hasonlót csináltam már például gombával és aszalt szilvával, gombás lecsóval, töltött csirkecombbal, csirkemellel és sonkával.

1 komment

Címkék: krumpli zöldség egytálétel csirkecomb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr531494884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Debigabi 2009.11.10. 14:21:16

Mintha az ikertestvére lenne annak, amit én készítettem:DDD
süti beállítások módosítása