HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Húsos palacsinta gombamártással

2009.10.27. 07:30 BeckZsu

Sokszor a fagyasztóba teszem az olyan maradékokat is, ami már biztosan nem elég egy önálló ételre. Aztán próbálom jól összekombinálni egyiket-másikat. Ezt nem volt nehéz – legalábbis miután már eszembe jutott, úgy éreztem, hogy mintha erre lett volna kitalálva.

Volt pár darab megsütött palacsinta, egy kis dobozban húsos töltelék – ami húsos pirozskiból maradt – másik kis dobozban megpárolt gombaláb. (Na persze más is akad még a mélyhűtőben, azok majd máskor kerülnek sorra.)

A palacsinta szobahőmérsékleten nagyon hamar kienged, a tölteléket mikróban kicsit megmelegítettem. A gombát a tűzhelyre tettem, elfőztem a levét, meg is pirítottam. Sózás helyett két teáskanál pritamint kevertem hozzá. Ez plusz ízt is, színt is ad. Megszórtam egy kiskanál liszttel, kevés tejjel felengedtem, aztán egy pohár tejföllel is tovább forraltam.

A palacsintákat bőségesen megtöltöttem a hússal, tűzálló tálba fektettem. A tetejére kentem a gombamártást. Sütőben jól átmelegítettem.

Túl szépen tálalni nem sikerült, mivel a palacsinta jól beszívta a mártást, és még a tálból is nehéz volt egyenként kivenni, de éppen ez is hozzájárult, hogy az íze nagyon jó lett.

Ugyanilyet vagy hasonlót frissen is el lehet készíteni, de mennyivel gyorsabb így! Gyakran szoktam fagyasztóba készíteni darált húsból pörköltet vagy hasonló tölteléknek valót, mert sokkal egyszerűbb főzni egy nagyobb adagot, mint amire éppen szükség van, mint kétszer nekifogni.

Szólj hozzá!

Címkék: rakott darálthús maradék

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr991477611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása