HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Olajbogyós hústekercs szalonnában

2009.10.04. 07:25 BeckZsu

Van a hűtőben egy bontott üveg fekete olajbogyó. Törtem a fejem, hogy mire lehetne használni. Meg csirkemellet vettem, tehát mindenképpen azzal képzeltem el, aztán ez lett belőle.

Két fél nagyobbacska csirkemell-filét lapjában bevágtam, de nem végig, így kiterítettem, lett belőle két szép szelet – a hegyes végét levágtam, abból majd valamilyen apróhúsos étel lesz, hogy a szeletek téglalap alakúak legyenek. Gyengén megklopfoltam.

Pár kanál olajbogyót géppel aprítottam, ettől nem lett egészen pépes, de kenhető. (Kivételesen nem felejtettem el megmérni, 10 dkg volt.) Egyenletes rétegben rákentem a hússzeletekre, feltekertem. Kiterítettem kétszer három szelet bacont, beburkoltam vele a húst.

Serpenyőben kevés (csirke)zsírt forrósítottam, beletettem a húst, körbepirítottam, aztán levettem a fokozatot közepesre (nálam 6-os), lefedtem az edényt. A szalonna annyira húsos volt, hogy nem igazán tartotta magát egyben, ezért többször nem mertem megfordítani, úgy hagytam, hogy a „nyitott” fele volt alul, de így is szépen megpuhult, az alja meg is pirult. A végén kivettem, és egy jénai tálban, a sütőben, grillen pirítottam meg a tetejét. A visszamaradt zsíron világosra megsütöttem egy kis fej felszeletelt fokhagymát.

Közben krumplipürét főztem, vajjal, tejjel kikevertem – én inkább sűrűbben szeretem. A tányéron a pürét megszórtam a sült fokhagymadarabokkal.

1 komment

Címkék: krumpli olajbogyó csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr51425642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

virslee · http://www.virslee.com/ 2009.10.05. 10:00:19

megcsordult a nyálam :D ötletes... olajbogyó+csirkehús :D asszem meg fogom próbálni
süti beállítások módosítása