HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Grillezett tarja mézes, mustáros páccal

2009.09.15. 12:26 BeckZsu

Szombaton ideális idő volt kerti sütéshez. Kellemes napsütés, de nem túl meleg, mert ugyan én szeretem az „igazi” nyári időt, de olyankor nincs kedvem tüzet gyújtani és mellette álldogálni.

Úgy terveztem, hogy mindenképpen ilyen mézes-mustáros páccal sütök valamit; vagy oldalast vagy tarját, végül a hentes döntötte el a kérdést, ugyanis oldalas nem volt.

Az öt szelet csontos húshoz összekevertem egy-egy evőkanál mézet és mustárt, egy teáskanál pirospaprikát és majoránnát meg sót. Ezzel bekentem a húsokat, kb. két órára visszatettem a hűtőbe, addig raktuk a tüzet, hogy jó parázs legyen.

Felvágtam hasábokra két cukkinit, megfőztem egy adag kockára vágott krumplit, ez utóbbit nem a tűzön, hanem a konyhában, olajban sütöttem meg.

A húsokat grilltálcára fektetve tettem a tűzre, köré a cukkinit, amit csak a tálban visszamaradt kevéske páccal kenegettem be egy ecset segítségével. Mivel a mustár és a méz könnyen megéghet, folyamatosan figyeltem és párszor megfordítottam a húst, közben a tálca mélyedéseibe lecsorgott lével kenegettem a cukkinit.

Végül a hús puha, porhanyós, nagyon finom lett, addigra a cukkini is elkészült; roppanós-puhára. És még paradicsomsaláta is készült mellé.

2 komment

Címkék: cukkini sertéshús szabad tűzön

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr711383295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2011.05.06. 20:58:32

Már készítem is elő holnapra, köszi a receptet!
süti beállítások módosítása