HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gesztenyés rudacskák

2009.04.09. 17:21 BeckZsu

Mivel általában fékezem magam az édességek fogyasztása, és emiatt a sütés területén is, ilyenkor, ünnepekkor kihasználom az alkalmat, hiszen annál jobb kifogás nincs, mint hogy jöhet esetleg vendég, akit meg kell kínálni. És hát persze ebből az alkalomból magamat is megkínálom.

Még régebben vettem két csomag gesztenyemasszát, hiszen nem múlhat el a tél gesztenyepüré nélkül. Az egyiket meg is ettük úgy, de nem volt annyira lenyűgöző, így a másik ott maradt. Most eszembe jutott, hogy valamikor csináltam már ilyen kekszfélét, ami tetszett is, ezért úgy gondoltam, ebben a formában sokkal jobb lesz ez a massza, mint pürének.

A recept: 25 dkg gesztenyemasszát, 25 dkg margarint összegyúrtam 30-35 dkg liszttel, 2 evőkanál porcukorral (ennyivel nem túl édes, aki édesszájúbb, tegyen többet), 3 tojássárgájával, egy csipet sóval és 3 teáskanál tejföllel. A liszt mennyisége azért nem pontos, mert a masszák különbözők, én kimértem a 30 dkg-ot, gyúrtam, és mivel még ragacsos volt, szórtam még bele. Tettem még hozzá egy kis rumaromát is (lehet rum is, de az nekem nem volt).

Egy ideig a hűtőben pihentettem, aztán nem túl vékonyra kinyújtottam, és kb. 5×1 cm-es rudakra vágtam. Előmelegített sütőben 200 fokon világosbarnára sütöttem. (Ebből a mennyiségből két tepsinyi lett.)

Amikor kihűlt, bepakoltam a szokásos fémdobozba, ahol – ha el nem fogy – sokáig eláll.

Lehet a rudakat meghajlítva kiflicskéket formázni belőle, vagy akár különböző formákra kiszaggatni, de nekem így tetszik, nem beszélve arról, hogy gyorsabb, egyszerűbb.

(A páromnak annyira megtetszett, ahogy a sütőben sorakoztak, hogy ott is lefényképezte.)

Szólj hozzá!

Címkék: édes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr341056206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása