HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hurrá, süt a nap

2009.04.06. 15:28 BeckZsu

... és hogy ezt kihasználjuk, mi is sütöttünk a kerti tűzön. Nagyon egyszerűt, viszonylag gyorsat, grillezett csirkecombot, padlizsánt és cukkinit.

Kicsontozott csirkecombokat befűszereztem; kész grill fűszerkeverékhez tettem még fokhagymát, majoránnát, csipet fahéjat, kevés olajjal összekevertem, hogy paszta állagú legyen, ezzel még este bekentem a húsokat, másnapig a hűtőben hagytam.

Mivel olyan tűzrakó helyünk van, ahol nem faszénnel, hanem igazi fával tüzelünk, az a tapasztalatom, hogy ha közvetlenül a rácsra teszem a húst, a lecsöpögő zsírtól újra meg újra fellángol a tűz, és így a hús külseje megég, mielőtt még belül átsült volna. Ezért az eldobható alumínium grilltálcákat használtam, amivel még a kormos mosogatást is megspóroltam.

Az egyik tálcára fektettem a húst, először bőrös felével lefelé, közé pedig két nagy fej darabokra vágott lila hagymát.

A másik tálcára került a köretnek való: egy szép méretes padlizsán és két cukkini. Én a padlizsánt meg szoktam hámozni, a gyenge cukkinit nem. Mindkettőt hasábokra vágtam, megszórtam szárított zöldfűszerekből álló (nem sós) keverékkel, és kevés olajjal átforgattam.

A húst néhányszor megfordítottam, a zöldségeket is próbáltam átkeverni, először eléggé púpozva voltak a tálcán, de ahogy sült és összeesett kicsit, már kezelhetőbbé vált. Akkor sóztam meg, amikor már majdnem kész volt.

Mivel lassú tűzön, parázson sütöttük, kb. egy óra kellett, hogy elkészüljön, de az eredmény megérte a ráfordított időt, és szerencsére minden egyszerre lett kész.

4 komment

Címkék: padlizsán csirkecomb cukkini

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr841049712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potha 2009.04.06. 18:06:43

mi is sütögettünk tegnap :)

pácolt csirkemell, illetve szalonna ^^
legjobb ^^

nemezisazis 2009.04.06. 18:29:55

érdekes, tegnap majdnem ugyanezt sütöttük o.O csak sült hozzá/rá vegyeszöldséges 3sajtos mártás is.

szombat meg bográcsgulyás nap volt, a szomszédok meg csak lestek honnan árad a mennyország szaga.. :)

egyébként a padlizsánnak szerintem sokkal jobb íze lesz ha nem hámozod meg

potha 2009.04.06. 19:07:37

@nemezisazis: padlizsánnal kapcsolatban igazad van, mi is úgy csinaljuk

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.04.06. 19:43:03

Ott a mi környékünkön is szállt a füst máshonnan is, annyira jó volt, hogy végre lehet kint sütni-főzni!
Én a kisebb padlizsánokat nem hámozom, a nagyobbakat igen, de mindenféleképpen szeretem :)
A szalonna vajon milyen volt? Már én is beterveztem, talán jövő héten összejön, pl. ilyet: beck.blog.hu/2008/05/13/sult_csaszarhus
Mindenkinek további szép időt és finom ételekkel sok vidám kerti sütést kívánok!
süti beállítások módosítása