HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

„Ham and eggs”-szel töltött csirkecomb

2009.04.03. 11:55 BeckZsu

Persze nem egészen a klasszikus angol reggelire szokásos, de sonkával és tojással töltött, illetve gyöngyölt csirkecomb.

Először a hat darab felső combot kicsontoztam. (Ez nem nehéz, az alsó felén a csont fölött éles késsel végigvágom, aztán alányúlok a késsel, a végeken kikanyarítva, hogy a porcos rész is kikerüljön. – A csontokat én félreteszem, többnyire a fagyasztóba, aztán levesbe teszem, illetve alaplét főzök belőle.) A szélén lévő vastagabb hús bevágásával és kihajtásával nagyobb, egyenletes vastagságú szeleteket formáztam belőlük.

15 dkg füstölt főtt sonkát apróra vágtam, serpenyőben átpirítottam. Egy tojást egy kis tejjel felvertem, ráöntöttem a sonkára, kevergetés nélkül egy perc alatt megsütöttem. Amíg a sonkás tojás hűlt, a csirkedarabokat a külső, bőrös felén szárnyashoz való fűszerkeverékkel beszórtam, a másik oldalt zöldfűszeres sóval szórtam, de csak enyhén, hiszen a sonka sós.

A rántottát hat darabra osztottam, a csirkeszeletek belső oldalára fektettem, feltekertem. A nyitott felével alul forró serpenyőbe tettem, így rögtön összekapja a szélét, aztán kisebb fokozaton, lefedve sütöttem puhulásig.

Közben kockára vágott krumplit sós vízben nem túl puhára főztem, tepsibe terítettem. Az addigra már kisült csirkezsírral meglocsoltam, forró sütőbe tettem kb. 15 percre. Akkor közéraktam a húst, és együtt, felső lángon készre pirítottam.

Tulajdonképpen lehetett volna együtt az egészet a sütőben sütni, mint más „rendes” tepsis sültet, de így gyorsabb, és mivel a töltelék miatt a húsdarabok vastagabbak is, biztonságosabban tudtam ellenőrizni, hogy mikor sült/főtt át, és nem fenyegetett az a veszély, hogy addigra a krumpli szétfő.

Húsvét utánra is ajánlom, ha netán maradna a sonkából, olyankor talán jól jön egy szénhidrátban szegény menü :)

1 komment

Címkék: töltött

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr791043669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juliska48 2009.04.03. 12:28:41

ez rettentően jól néz ki. Mikor csináltad? Minden esetre nagyon jó ötlet húsvét utánra. És én most mit ebédeljek?
süti beállítások módosítása