HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gombás marhapörkölt

2009.02.21. 09:40 BeckZsu

Talán azt lehet mondani, hogy „rákattantam” a marhapörköltre. Nem túl gyakori nálam hogy két hónapon belül kétszer főzzek ugyanolyan ételt. De mivel volt a fagyasztóban még egy adag előkészített, kockára vágott marhahús, és nagyon jól sikerült az előző pörkölt, mégis az lett újra. A hagyományos ételek csak kicsit másképp szellemében mégis módosítani akartam, vettem hozzá ugyanannyi gombát – ami a főzés után már kb. fele mennyiségnek tűnt.

Megfőztem a pörköltet teljesen szokásosan, hagymával, pirospaprikával, lecsóval, egyszerre mindig csak kevés vízzel pótolva az elfőtt levét. Igazán sűrű szaftot sikerült kapni a végére. A nagyobb darabokra vágott gombát csak akkor tettem bele, amikor a hús már teljesen megpuhult. Kevés kakukkfűvel, rozmaringgal fűszereztem, ez még jobban kiemeli a gomba ízét. Csak addig főztem, amíg a gomba engedett egy kevés levet, de nem főtt túl puhára.

Valahogy a gomba jelenléte miatt úgy gondoltam, hogy a tésztaköret illik hozzá; mini penne volt, amire a választásom esett. Bevált.

2 komment

Címkék: pörkölt gomba marhahús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr22956098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cukroskata · http://cukroskata.blogspot.com 2009.02.21. 13:46:24

Most jöttem haza a vásárlásból, és gombát vettem, meg marhahúst:-)
süti beállítások módosítása