HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sült csirkeszárnyak

2009.02.19. 17:34 BeckZsu

Már régóta ígérgettem a páromnak, hogy lesz valamelyik nap csirkeszárny, de valahogy csak nem került rá sor. Aztán amikor megláttam, hogy kétrészeset árulnak (vagyis az alsó szárnyvég nincs rajta), tudtam, hogy nem halaszthatom tovább. A lehető legegyszerűbben készítettem el, bár nem könnyen döntöttem a fűszerezésről, hiszen annyiféle lehet. Felmerült a magyaros fűszeres, a szójaszószos, a mézes-mustáros változat is.

Végül eszembe jutott, hogy az itthon lévő két megkezdett üveg adzsikán kívül – mivel nem tudtam ellenállni – beszereztem egy újabbat is, tehát ideje azt használni.

Az adzsika kaukázusi, jellemzően grúz, fűszer- és zöldségkeverék. Eredetileg csak darált paprikát, fokhagymát és sót tartalmazott. Arra találták ki, hogy a hegyi pásztorok magukkal tudják vinni, és ezzel tudjanak főzni, fűszerezni. Ahogy nálunk is elterjedt a darált paprika tartósítása sóval, ők a fokhagymát is a tartósság fokozása miatt tették bele. Persze azóta ez már hozzátartozik az ízéhez. És már egyéb fűszerekkel, zöldségekkel is keverik, így alakult ki többféle változata.
Gyakran van benne paradicsom, paprika, fokhagyma, általában sárgarépa is, a már emlegetett hmeli-szuneli fűszerkeverék. Ezeken kívül még más fűszer is lehet, ízlés szerint. És az egyik, a sima éppen csak csípős, a másik erős, a harmadik méregerős (legalábbis az én fogalmaim szerint). Akit érdekel, itt lehet róla bővebben olvasni.

Mivel a majonézben sütés módszere csirkecombbal vagy -mellel már többször bevált, most is ezt választottam. Összekevertem két evőkanál majonézt két teáskanál sima és egy mokkáskanál erős adzsikával. Ebbe beleforgattam a 10 db csirkeszárnyat, pár órára betettem a hűtőbe. 

Azután egymás mellé fektettem őket egy tepsibe, sütőben 200 fokon 45 perc alatt gyönyörűen megpirultak. (Természetesen addigra senki nem mondaná meg, hogy majonéz is volt rajta.) Egy ázsiainak nevezett zöldségkeverék volt a köret hozzá, ami sárgarépa, káposzta, piros paprika és gomba volt, csíkokra vágva.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke csirkeszárny fűszer

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr51953169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása