HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lassan sült csirkecomb

2009.01.23. 11:05 BeckZsu

Persze, hogy nem bírtam ki, engem is utolért az alacsony hőfokon sütési láz. A végső lökést Alchri leírása adta meg, úgy éreztem, hogy itt aztán minden le van írva úgy, hogy a hozzám hasonló laikusok is megérthetik.

Mivel végül is eléggé hirtelen ötlet volt, hogy az előkészített 4 db egész csirkecombot így próbálom megsütni, akadtak hiányosságaim. Például nincs maghőmérőm, sem külön sütőhőmérőm, csak a sütő sajátja, ami valóban nem megbízható. Nem is beszélve arról, hogy nem a csirkecomb az, amit erre a módszerre javasolnak, sőt. De meg akartam próbálni, azt mondtam, legföljebb nem sikerül; így mulat egy magyar háziasszony.

Az elősütést – miután megsóztam, megfűszereztem a húst – eléggé bő, forró zsiradékban csináltam, hiszen az a cél, hogy mindenhol meg legyen pirítva, és csak így tudtam elérni, hogy ez a zegzugokban is sikerüljön.

Aztán áttettem egy lapos sütőtálra, még egy kis fűszert kentem rá, bekapcsoltam a sütőt 80 fokra. Háromnegyed óra múlva megtapogattam a húst is, a tálat is (hőmérő), úgy döntöttem, hogy feljebb veszem a hőfokot 100 fokra. Így sült még egy órát. Közben persze rájöttem, hogy fogalmam sincs, miből fogom megállapítani, hogy elkészült-e. Nem volt más ötletem, a „süteményes” módszer szerint a közepébe beleszúrtam egy kötőtűt. Mivel a kibuggyanó csepp még igen véresnek látszott, további félórát folytattam a sütést, ami után újra kötőtűpróba, akkor már átlátszó csepp látszott. Akkor előírás szerint kivettem, fölcsavartam a hőfokot 220-ra, visszatettem a húst, ekkor a bőre már kb. 15 perc alatt ropogósra pirult.

Összességében elégedett vagyok az eredménnyel, a szokásos sütésnél a csirkecomb annyi folyadékot szokott veszíteni, hogy a mérete szinte a felére csökken. Most pedig nem így történt, és finom, porhanyós is lett.

Nem is volt hozzá más köret, csak egy kis „nyáridéző” sült paprika, 5 db egyszerű fehér paprikából és egy nagyobb pirosból, amiket csíkokra vágtam, egészen kevés olajon pirítottam, amíg már kicsit barnulni kezdtek, akkor megsóztam, és kész.

2 komment

Címkék: csirke köret csirkecomb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr3897328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juliska48 2009.01.23. 11:26:10

csak azt nem szabad elfelejteni, hogy ehhez a módszerhez a tyukokkal kell felkelni. De azért biztos, hogy én is ki fogom próbálni . Egyszer.

Napra_forgó 2009.01.23. 17:02:51

Tényleg jól hangzik a 80 fokon sütés...
Ki fogom próbálni. :o)
süti beállítások módosítása