HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

A szárított fűszer is jó

2008.11.26. 17:30 BeckZsu

Én is nagyon szeretem a friss fűszernövényeket használni, de még nézni, szagolni is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szárítottak nem jók, nagyon sok közülük remekül szárítható, megmarad a jellegzetes íze, sokszor koncentráltabban, mint a frissben. Nálam a lakásban nincs hova tenni fűszeres cserepeket, ezért csak a hétvégi kertben vannak ezek a növények, amiből teszek egy keveset a fagyasztóba is, amit télen frissként tudok használni, és sokat meg is szárítok.

Az előző hétvégén levágtam az idei utolsó adagot; a borsikát és a kakukkfüvet. Ezek ugyan kibírnák a telet is a kertben, de majd tavasszal szépen kihajtanak – remélem –, ezek pedig szárítva kerülnek a spájzba.

Miután levágom, kisebb csokrot kötök belőlük, azt folyó vízzel jól lemosom, lerázom, aztán felakasztom száradni. Amikor csörgősre száradt, lemorzsolom a száráról – lehetőleg sötét – üvegbe teszem. Így nagyon jól megőrzi a színét és illatát is.

A piacon van egy árus, akinél rengeteg szárított fűszernövényt lehet venni. Tavaly nála vettem ilyen medvehagymát, sajnos, az idén nem volt. Ugyancsak elmondta, hogy zsályája sincs, pedig azt a családja rendszeresen fogyasztja teaként. Nálam pedig túlságosan sok zsálya termett, tehát miután megszárítottam, vittem neki – persze nem kereskedelmi mennyiség, de a családnak egy időre elég. Én ugyan ajándéknak szántam, de ő cserébe adott nekem néhány fej gyönyörű, és nem kínai fokhagymát. Tetszik, hogy így visszatértünk a cserekereskedelem korába.

6 komment

Címkék: fűszer

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr55789890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reni · http://www.lettudatoskonyha.blogspot.com/ 2008.11.26. 18:25:57

Naná, hogy jók! Én is szárítok nyaranta....

starfokker · http://starfokker.blogspot.com 2008.11.26. 18:32:55

én leginkább a borsikafüvet és a kakukkfüvet szoktam így kapni anyutól, esetleg én is besegítek szüreteléskor. úgyhogy már ott tartok, hogy a fenti kettő növényt jobban szeretem már szárítva talán...(kár, hogy a bazsalikom nem jó szárítottan, de ezt orvosolva van élő növénykém, mert az az abszolót kedvenc)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.11.27. 08:38:06

Korábban már én is „elintéztem” a tárkonyt, az oreganót, a lestyánt is, és még rozmaringot, amikor kicsit visszavágtam, ezek mind jók szárítva is. Meg citromfüvet és mentát, ezeket főleg teának.
A bazsalikom nekem is a fő-fő kedvencem, fagyasztva egészen jól működik. Nem olyan szép, mint frissen, de az íze megmarad.

blizma 2008.11.27. 10:58:48

Vannak fűszernövények,amelyeknek szárítva sokkal intenzívebb(jobb)az ízük.A teljesség igénye nélkül ilyen az oregano,a majoranna-vagy kicsit off-ként a vargánya.Bazsalikomot,tárkonyt soha szárítva!Fagyasztva viszont pompásan megőrzik az aromájukat.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.11.27. 14:42:39

Dr. Genya, köszönöm, hogy szóltál, jólesett, no meg az is, amit írtak :)

blizma, örülök, hogy egyetértesz. A vargányában is igazad van, én is szívesen használok gombaport, ha már „igazi” gombához ritkán jutok.
süti beállítások módosítása