HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lecsós karfiol, húsgolyók

2008.09.18. 09:35 BeckZsu

Volt egy bő kiló paprika, paradicsom is, valamit kell főzni belőle, de legalább egy kicsit nem a szokásosat akartam. Vettem egy szép karfiolt is, hiszen itt az ideje, egyébként is régen volt az étlapunkon. Hát összekombináltam.

Először jó sok hagymával, paradicsommal és a paprikával, ami között csípős is volt, főztem egy lecsót. Most szalonna nélkül, csirkezsíron. Szokásom szerint először a paradicsomot raktam a hagymára, és elfőztem-sütöttem a levét, aztán jött a paprika, azt most csak éppen összerottyantottam.

A karfiolt szétszedtem, sós vízben nem egészen puhára főztem. Azért nem főztem végig együtt a karfiolt és a többit, mert nem tudtam biztosan, hogy melyiknek mennyi idő kell.

A lecsó egy részét áttettem egy másik lábosba, hozzátettem kb. ugyanolyan mennyiségű karfiolt – persze csak úgy, szemre. (A lecsó maradék része majd egy következő ebéd lesz.) Összefőztem, most már együtt puhítottam meg. Kolbászt vagy ilyesmit nem tettem bele, hogy ebben is különbözzön a „rendes” lecsótól, helyette húsgolyókat sütöttem hozzá.

 

Egyszerű húsgolyó

30 dkg darált pulykacombot összegyúrtam egy tojással, egy evőkanál zsemlemorzsával, sóval, borssal. Kis pihentetés után diónyi golyókat görgettem belőle, megforgattam kukoricalisztben. Azért abban, mert azt tapasztaltam, hogy így ropogósabb lesz, mint búzaliszttel. Olajban gyorsan megsütöttem, papírtörlőre szedtem ki, a lecsós karfiol mellé tálaltam.

4 komment

Címkék: pörkölt karfiol darálthús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr33669118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zhaoman 2008.09.18. 09:56:14

Nekem a lecsóhoz hozzátartozik a tojás is.

A kukoricalisztes ötletet fel fogom vetni itthon, majd beszámolok a fejleményekről!

Köszi a tippet!

gabojsza · http://www.gabojszakonyhaja.blogspot.com/ 2008.09.18. 09:58:53

Örömmel látom, megjavult a gasztro.blog megjelenésed:-)))

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.09.18. 14:14:03

Zhaoman, nem hiszem, hogy ez a fajta lecsó megsértődne néhány tojástól. :)
A sült hal, pl. keszeg is nagyon jó kukoricalisztbe forgatva; abba is lehet pirospaprikát tenni.
Várom a beszámolódat is.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.09.18. 14:14:55

Gabojsza, valóban, ma már rendben, időben volt, köszönöm az intézkedést :))
süti beállítások módosítása