HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Nagy vendégség 1.

2008.08.26. 07:55 BeckZsu

Nem túl könnyű 20 embernek ennivalót kitalálni, még akkor sem, ha csak hideg kajáról van szó, hiszen „rendes” ebédhez nem tudnék leültetni ennyit. Nehezíti még a dolgot, hogy kb. a fele ismeretlen, fogalmam sincs, mit szeretnek. És persze nem vagyok képes ezt egy, de még két nap alatt sem előállítani, tehát a szervezést is szervezni kell :) Valamint tálakat, tányérokat barátoktól, szomszédoktól kölcsönkérni, aztán majd jól megpakolni, hogy mindenhova lehetőleg mindenből jusson.

Persze volt benne olyan, ami nálunk már jól bevált, de próbálkoztam néhány újdonsággal is.

Volt a tálakon egyszerű sült csirkecomb, mindössze annyi csavarral, hogy felsőcombokat kicsontoztam, aztán még ketté is vágtam, hogy kisebb falatok legyenek. Nem túl erős, nem túl különleges fűszerezéssel, mert egy barátnőm külön felhívta a figyelmemet, hogy azt nem mindenki szereti, pl. ő sem, különösen a zöldfűszereket nem.

Aztán szezámmagos csirkemell-csíkok (kevés olajban sütve, csak sózva, további fűszer nélkül), a lányom rendelésére, mert ő – általában nem lévén itthon – azt nem kóstolta, csak a blogban látta, és tetszett neki.

Egyszerű egybefasírt (pulykacombból), szép hosszúkásra formázva, hogy könnyen szeletelhető legyen.

Nem maradt ki a sült májpástétom sem, ami borjúmájból és pulykamellből készült.

Bővítette a választékot „anyóstárs” hozzájárulása; a kolbásszal dugott sertéskaraj.

A sertéshúst jobban kedvelők kedvéért vettem füstölt tarját is, ez kissé vastagabbra szeletelve került a tálakra. Ehhez kiegészítésül készültek a

 

Tormás túrógolyók

25 dkg túrót krémesre törtem, belekevertem fél kis üvegnyi ecetes tormát – a torma mennyisége többszöri kóstolgatás eredményeképpen alakult. Ebből vizes kézzel diónyi golyókat görgettem, mindegyiket kis darab salátalevélre tettem, hogy maszatolás nélkül lehessen elvenni.

(Folyt. köv.)

6 komment

Címkék: büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr92632533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phzs 2008.08.26. 13:19:44

Eljegyzés? Esküvő? És nagyon szép Lingel-polcod van...

gbsz · http://www.gabojsza.hu/ 2008.08.26. 15:37:19

Húúú...összenyálaztam a kalviatúrát, annyira gusztusos minden! :-)))

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.08.26. 15:49:26

phzs, a lányom esküvője volt. Én is nagyon szeretem ezeket a polcokat :)

Gbsz, örülök, hogy tetszik neked is, hiszen te olyan szépeket szoktál csinálni! :)

grenadine · http://grenadinegasztro.blogspot.com/ 2008.08.26. 16:34:40

gyönyörű az asztal, és grat az új státushoz!
de legjobban engem is a lingel polc fogott meg :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.08.27. 08:09:45

Grenadine, köszönöm, bizony ez a polc közel van a száz évhez, de mostanában újra gyártanak ilyet.

cukroskata · http://cukroskata.blogspot.com 2008.08.27. 11:35:49

Nagyon guszta minden, gratulálok :-)
süti beállítások módosítása