HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Zöldspárga a lehető legegyszerűbben

2008.05.15. 08:15 BeckZsu

Szép színes, szemnek-szájnak kellemes tavaszi ebéd készült igen könnyen és gyorsan. Volt hozzá fél kiló zöldspárga, valamivel kevesebb sárgarépa, 30 dkg csirkemellfilé – a hosszúkás darabok a mell közepéből. Kiegészítésnek hagyma, fokhagyma.

A spárga végeit levágtam, amíg keményebbnek látszott, meghámoztam (úgy ellenőriztem, hogy meddig kell, hogy kicsit belenyomtam a körmömet; ahol puha, ott már nem hámozom). Felvágtam kb. 5 centis darabokra. A sárgarépát is meghámoztam, kockára vágtam.

Először a répát pirítottam kevés olajon, pici vízzel pároltam, megsóztam, aztán újra kicsit pirítottam.

Kivettem az edényből, ugyanabba tettem a spárgadarabokat, és ugyanúgy jártam el vele: pirítás, párolás, újra pirítás.

Azt is kivettem, két kis fej felvágott hagymát pirítottam, hozzátettem két gerezd aprított fokhagymát, majd bele a húst. Amikor kifehéredett, megsóztam, lefedtem az edényt, 10 percig puhult, aztán a levét elsütöttem, kicsit még pirult a hagyma és a hús is.

Amíg a hús párolódott, kevertem egy kis mártást is hozzá. Egy evőkanál mustárt összekevertem egy pohár tejföllel, citromlével, megsóztam, belekevertem egy-egy maréknyi snidlinget és metélőfokhagymát, ezek már egész szépen megerősödtek a kertben.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke zöldség spárga mártás csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr67469489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása