HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Becsinált csirke

2008.03.25. 08:10 BeckZsu

Rögtön a VKF XIV. kiírását olvasva, ez volt az első, ami eszembe jutott.

Ezt az elnevezést ma már nemigen hallani, én is ragut mondok, ez tulajdonképpen az. Nagymamámnál volt gyakran csirkebecsinált vagy becsinált leves. Már kisgyerekként is viccesnek találtam, de elfogadtam, hogy így hívják. Most megpróbáltam utánanézni, hogy honnan ered, miért nevezték el így, nem sokra jutottam. Az Értelmező Kéziszótár szerint Becsinál: rég. Befőz. Becsinált: Fehér húsból zöldséggel lében készített (leves v. húsétel). (Persze az is ott van, ami erről a szóról elsőre eszünkbe jut.)

Én most csirkecombból és -mellből készítettem. Először a húsdarabokat kevés zsiradékon (ez lehet vaj, olaj, zsír is, nekem most szerencsémre volt szalonnazsíros fűszeres vaj, amit a csirketekercseknél félretettem) átpirítottam, mellétettem feldarabolt sárga- és fehérrépát, zellert, karalábét. Kissé megsóztam, fedő alatt párolni kezdtem. Később tettem bele nagyobb darabra vágott gombát, még később néhány karfiolrózsát, apránként húslével engedtem föl, amíg minden megpuhult. (A zöldségféle mennyisége teljesen egyéni, én úgy szeretem, ha elég sok.)

Ekkor rácsavartam egy kisebb citrom levét, és egy teáskanál liszttel, tejföllel behabartam a szokott módon; apránként a levével simára keverve, aztán összeforralva.

Lehet tejföl helyett tejszínnel is, szoktak belekeverni egy tojás sárgáját, de én éppen elég sűrűnek találtam így is, a karfiol egy része szétfőtt, az is sűrítette.

(A becsinált leves gyakorlatilag ugyanígy készül, csak persze több lével engedjük föl a végén.)

Kevés párolt rizzsel tálaltam, de az akár el is maradhatott volna, anélkül is teljes értékű étel.

1 komment

Címkék: csirke zöldség

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr59395442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cukroskata · http://cukroskata.blogspot.com 2008.03.25. 21:08:56

Az én nagymamám is csinált becsinált csirkét, és bár nincs meg a recept, nagyjából ilyen lehetett. :-)
süti beállítások módosítása