HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Grízkoch, netán darafelfújt és...

2007.12.05. 08:26 BeckZsu

Semmi különös, ugyanaz, mint a rizsből készült társa, és csak annyival gyorsabb, amennyivel a tejbegríz hamarabb kész van, mint a tejberizs. Azért döntöttem mégis emellett, mert kisebb adag keletkezik, és két emberre az bőven elég.

Tehát fél liter tejben 4 evőkanál grízzel sűrű tejbegrízt főztem, belekevertem kb. 5 dkg vajat, hagytam kihűlni. Aztán két tojást szétválasztottam, a fehérjét felvertem habnak, a sárgáját kikevertem 4 teáskanál porcukorral. (Azért belenéztem egy receptbe, abban 4 evőkanál van, de tudom, hogy az nekem túl sok.) Ebbe kevertem a kihűlt grízt, és – mazsola helyett – pár kanálnyi cukrozott narancshéjat, ami még maradt a tavalyi eltevésből (hamarosan itt az ideje, hogy újat csináljak). Én géppel kevertem. Ezután hozzáadtam a habot, és sütőpapírral bélelt tepsibe, majd a forró sütőbe tettem. Akkor kicsit mérsékeltem a hőfokot, kb. 40 percig sült. Eléggé lapos lett, de szerencsére nem azért, mert nem lett „felfújt”, hanem ehhez a mennyiséghez túl nagy a kisebbik tepsim is.

Szerintem önmagában sem rossz, de baracklekvárral még jobb.

és...

gondolkoztam, hogy egyáltalán érdemes-e megemlíteni, hogy immár hat hónapja irkálom ezt a főzőnaplót. Kezdetben úgy gondoltam, hogy ha gyerekeim, és talán az ő barátaik – főleg, akik már ettek nálam – olvassák, és önálló főzési próbálkozásaikban hasznát veszik, akkor már megéri.

Eleinte eszembe sem jutott a látogatottsági statisztikákat nézegetni, azt sem tudtam, hogy van ilyen. Aztán a gyerekem felhívta a figyelmemet rá, hogy nézzem már meg, milyen sokan olvassák. Hát ...hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem örülök nagyon. És nagyon köszönöm mindenkinek, aki néha hozzászól.

Szólj hozzá!

Címkék: személyes édes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr18252940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása