HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Borsó szalonnával

2007.10.17. 09:17 BeckZsu

Persze, hogy a friss zöldségféle a legjobb, amint ezt szinte minden főzős műsorban is folyamatosan hangoztatják, utána – mondjuk így – következik a mélyhűtött. De mivel én nem vagyok vendéglős, csak egy kis háztartás háziasszonya, ezért mindig tartok itthon néhány konzervet vésztartaléknak. Ráadásul a múltkor figyelmetlenségből valami olyan zöldborsókonzervet sikerült vennem, amiben zsengének még jóakarattal sem mondható borsó van, hanem szárazborsó rehidratált változata. Ebből készült a mostani főzelék.

Húsos kolozsvári szalonnát felvagdalva vízbe tettem főzni, addig, amíg megpuhult. Akkor kicsit a saját zsírjában sütni kezdtem, hozzátettem egy fej felaprított hagymát, kissé megpároltam, megszórtam egy kanál liszttel, átpirítottam, kevergetve fölengedtem a borsó levével. Kakukkfüvet, bazsalikomot, petrezselymet tettem bele, csak kicsit forraltam, ekkor öntöttem hozzá a konzerv borsót. Azzal már csak át kell melegíteni. (Amikor ugyanilyet csináltam friss borsóból, akkor természetesen a hagymára jön a borsó, utána a liszt, vízzel fölengedni és főzni, míg megpuhul.)

Mivel volt itthon két pár kicsike virsli, azt is megsütöttem hozzá, de anélkül is teljesen megfelelő egytálétel.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség egytálétel főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr83198861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása